عمومی

راهنمای شاسی کشی و زیر سازی جک ریلی ( نصب جک ریلی )

lazy

شاسی کشی جکهای ریلی یکی از موارد مهم در نصب جک ریلی میباشد .

در بعضی از مواقع جک ریلی بر روی زمین نصب نمسگردد و یا حتی باید در وسط درب نصب شود همچنین میتوان جک ریلی را در بالای درب نصب کرد .

بهترین حالت نصب جک ریلی بر روی زمین میباشد که باید در نظر گرفته شود که تکانهای ناشی از حرکت جک ریلی مهار شده و هیچگونه لرزشی به وجود نخواهد آمد .

حال اگر همین نصب را در بالای درب و یا وسط درب انجام دهیم بهر حال حرکت لرزشی جک ریلی را خواهیم داشت .

باز اگر جک ریلی را در وسط درب نصب کرده و شاسی کشی توسط آجر و بتن انجام پذیرد دیگر لرزش نداریم و در نتیجه انگار که روی زمین نصب انجام شده است .

در نتیجه باید توسط تکنسین اقدام به شاسی کشی و یا حتی زیر سازی جهت نصب جک ریلی کند که در ویدئو و عکسهای فوق نمایش داده شده است .

شاسی کشی در جکهای ریلی امری فوق العاده مهم بوده و میتوان گفت با توجه به اینکه در جکهای ریلی فشار بر روی پلیت زیر در هنگام با زو یا بسته شدن جک وجود خواهد داشت در نتیجه زیر سازی جک ریلی امری مهم میباشد .

امکان نصب جک ریلی در وسط درب وجود خواهد داشت باید یا با پروفیل و اهن و یا توسط آجر و بتن زیر سازی لازم را انجام داده و پس از آن نسبت به نصب جک اقدام کرد.

ولی معمولا این مدل نصب خیلی کم پیش می اید و معمولا جک در پایین روی زمین ( بهترین حالت ) و یا بالای درب نصب میگردد .

جکهای ریلی در تمامی مدل ها امکان نصب را بر روی زمین و یا وسط درب و یا بالای درب خواهند داشت .

PHOTO 2023 10 07 10 12 41 1
PHOTO 2023 10 07 10 12 40

نصب جک ریلی در وسط درب هم با ساخت شاسی آهنی امکان پذیر میباشد و هم میتوان بتن ریزی کرده و زیر سازی لازم را ساخته و نصب کرد .

مطمئنا اگر بتوان با بتن و آجر و فلز زیر ساخت را درست کرد از استحکام و مقاومت بیشتری برخودار میباشد .

زیر سازی جک ریلی یکی از مهمترین قسمت های نصب جک میباشد

PHOTO 2023 12 06 12 33 03

نصب جکهای ریلی ریلی در بالای درب بیشترین نوع نصب میباشد که شاید بیشتر به دلیل اینکه شرایط خاصی برای جک ریلی وجود خواهد داشت که احتمال برخورد خودرو را اگر در پایین نصب گردد بالا نصب میگردد .

شاسی و شاسی کشی این مدل جک ریلی با پروفیل و آهن و یا تسمه آهنی انجام میپذیرد در نتیجه باید از قسمتی از درب که معمولا بالای درب میباشد استفاده شده و اصطلاحا دستک گرفت ( ساپورت )

در این مدل نصب باید تا حد ممکن طوری شاسی جک ریلی را نصب کرد که لرزش های احتمالی جک مهار شده و چون در صورت عدم مهار درست جک ریلی احتمال خرابی چرخ دنده وجود خواهد داشت .

Image0267

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *